Internet en televisie gaan steeds meer samen, het is daarom belangrijk dat je dit soort kanalen goed gebruikt, zeker met advertenties

Vandaag de dag gaan televisie en internet samen, althans als het gaat om reclame en het bereiken van potentiële klanten. Klanten gebruiken niet langer slechts één medium om te leren over nieuwe producten en diensten. Klanten waarderen en verwachten dat bedrijven een multimediale reclamebenadering hanteren bij de verkoop van producten en het opbouwen van naamsbekendheid. Als zodanig maken slimme marketeers gebruik van de synergie die ontstaat door de convergentie van televisie- en internetmarketing om het leeuwendeel van de markt te veroveren.

Internet en televisie gebruiken voor een aantal redenen

Zo verkopen veel televisienetwerken nu TV en online advertenties als onderdeel van een marketingpakket. Dat wil zeggen, wanneer u een televisieadvertentie koopt, kunt u ook online reclame, zoals een videoadvertentie, kopen op de website van een netwerk. De TV-netwerken realiseren zich dat de online aanwezigheid van een bedrijf steeds belangrijker wordt, en netwerken proberen betere online content te creëren om te combineren met hun TV-pakketten.

  • Door het samenvoegen van de twee media een stap verder te gaan, ontwikkelt NBC een tool genaamd Total Audience Measurement voor adverteerders, die de hoeveelheid tijd onderzoekt die kijkers doorbrengen met NBC-programmering, zowel online als op TV. Deze tool zal adverteerders helpen beter te begrijpen hoe de twee marketingmedia samenwerken en hoeveel het online gedeelte van de reclame van een bedrijf invloed heeft op hun bottom line.

Waarom is het internet en televisie zo ontzettend populair geworden de afgelopen jaren?

The Weather Channel deed een onderzoek en vond dat advertentie recall 23% hoger was toen mensen een commercial zagen op zowel de TV als het web, in tegenstelling tot wanneer ze de commercial zagen op TV alleen.

  1. Aanvullende studies tonen aan dat overal tussen 15 en meer dan 70% van de klanten hun aankoop doen via het web wanneer ze een 800-nummer en een website aangeboden krijgen in een tv-reclame.
  2. TV-netwerken hebben ontdekt dat mensen die op het web surfen meer aandacht hebben dan mensen die TV kijken. In feite, web-videocommercials verhoogde de aandacht van de kijker met 53%, kijkersbekendheid met 52%, en merkoverweging met 27% ten opzichte van traditionele TV-spots, volgens Millward Brown’s CTV-1 Studie.
  3. Het komt erop neer dat als je geen gebruik maakt van zowel televisie- als online advertenties om klanten te bereiken, je een enorm deel van de potentiële inkomsten mist. Om u te helpen uw televisie en online aanwezigheid succesvol te integreren, kunt u de volgende suggesties gebruiken om uw marketinginspanningen te begeleiden.

Gebruik uw bestaande tv-spotjes om mensen online te sturen.

Als u naar een televisiekanaal kijkt, kunt u zien dat veel programma’s de kijkers naar het web leiden. De website geeft de kijkers dan extra informatie over de show, interviews met castleden en/of producenten, of zelfs clips van komende afleveringen. Programma’s als Fox’s 24 en MTV’s The Hills staan bekend om deze aanpak. Volgens de Scripps Networks heeft 80-90% van het online publiek binnen een week de tv-kanalen van het netwerk bekeken. Er is dus veel interactie tussen de twee media en het is een goed idee om een aangepaste versie van uw TV advertentie te draaien op de website van het netwerk.

Related Posts